Desátý a zároveň poslední ročník sexistického prasátečka ovládly reklamy, které ženy ponižují na pouhé dekorace a objekty touhy. V hlasování veřejnosti zvítězil billboard Moravské vinotéky zobrazující odhalené ženské ňadro, po kterém stéká víno. Odborná porota považuje za nejhorší facebookový příspěvek pražské Městské Policie, kde u policejního auta pózuje žena ve spodním prádle.
„Kdo chce v srpnu zasunout?” ptá se plakát společnosti 100MEGA, který přirovnává ženu k flash disku. V hlasování veřejnosti získala reklama nejvíce hlasů a stala se absolutním Prasátečkem prasáteček. Volba nejvíce sexistické reklamy desetiletí završuje deset ročníků anticeny Sexistické prasátečko pořádané neziskovou organizací NESEHNUTÍ. Organizace při té příležitosti vydává publikaci Fighting Sexism, která mapuje její dosavadní aktivity proti sexismu.
Nezisková organizace NESEHNUTí vyhlašuje anticenu Prasátečko prasáteček a završuje tak své deset let trvající aktivity proti sexismu. V klání o nejsexističtější českou reklamu desetiletí se symbolicky utká desítka reklam. O vítězi rozhodne veřejnost svým hlasování na stránkách www.prasatecko.cz. Vybírat tu nejvíce diskriminační reklamu mohou lidé až do 18. listopadu. Výsledky anticeny Prasátečko prasáteček oznámí organizátorky v pátek 23. listopadu na slavnostním vyhlášení desátého ročníku anticeny Sexistické prasátečko.
Reklamy do anticeny Sexistické prasátečko v minulosti vždy nominovala veřejnost.
Z anticeny Sexistické prasátečko jsme se rozhodli stáhnout reklamní plakát Jihočeského divadla na hru Příběhy lišky Bystroušky. Plakát jsme do anticeny zařadili v domnění, že nahé ženské tělo na plakátu je použito pouze jako vábnička k upoutání pozornosti, protože běžně nemá odhalené ženské tělo s obsahem hry souvislost. Po rozhovoru s ředitelem Jihočeského divadla Lukášem Průdkem jsme dospěli k názoru, že nahota na plakátu úzce souvisí s režijním pojetí díla, na které plakát zve.
Nezisková organizace NESEHNUTÍ zahajuje hlasování v desátém a zároveň posledním ročníku anticeny Sexistické prasátečko. Nejsexističtější českou reklamu může veřejnost vybírat ode dneška na stránkách www.prasatecko.cz. Letos je nominováno celkem 51 reklam. Hlasování veřejnosti se uzavře 31. října. Slavnostní vyhlášení anticeny proběhne v pátek 23. listopadu.
V desátém ročníku anticeny Sexistické prasátečko bude veřejnost vybírat z 51 reklam. To je o 39 reklam méně než loni. „Menší počet nominací podle nás souvisí s tím, že sexistických reklam v Česku ubývá.
Nezisková organizace NESEHNUTí zahajuje desátý a poslední ročník anticeny Sexistické prasátečko. Reklamy, které znevýhodňují ženy a muže na základě pohlaví, může nominovat každý, a to na webu http://www.prasatecko.cz/. Nominace se budou sbírat do 30. září 2018, poté si v hlasování vybere nejvíce sexistickou reklamu veřejnost i odborná porota.