Tato reklama propaguje násilí a využívá kusy těl a využívá princip sex sells

  • propaguje násilí,
    Reklamy obrazově či textově podněcují násilí založené na dominanci jednoho genderu nad druhým. více »
  • využívá kusy těl,
    Ukazují člověka jako věc, kterou je možno použít — nikoli jako člověka. více »
  • a využívá princip sex sells.
    Reklamy využívají nahotu a sexualitu bez souvislosti s propagovaným produktem. více »

Nominoval/a: -
Nalezeno: Web

Tato reklama byla nominována v 8. ročníku Sexistického prasátečka v roce 2016.

To „přeříznutí“ nemyslíme doslova. Jestli to tak berete, máte problém vy.

To, jak spolu mluvíme, má vliv na to, jak se k sobě chováme. Není samozřejmě možné říct, že pokud vidíme slovo “přeříznout”, půjdeme najít pilku a zatoužíme po krvi. Pokud ale vídáme obrazy násilí a slogany, které k násilí odkazují pravidelně, posiluje to jejich legitimitu. A to zejména v případě, že jsou umístěné na prominentních místech – na billboardech či vysílané v televizi.

Pokud se v mediálním sdělení vyskytují postavy nebo situace, ke kterým má divák blízko nebo je zažil, pravděpodobnost nápodoby násilného chování vzrůstá. (Bok, Mifflin, 1998) V jednom případě například pětiletý chlapec z Ohia zapálil maringotku, ve které žil s rodinou. Při požáru zemřela jeho mladší sestra. Film Postel v plamenech inspiroval jednoho muže, který svou ženy zapálil, jiný zase svou manželku surově zbil. (Renzetti, 2003)