To, jak spolu mluvíme, má vliv na to, jak se k sobě chováme. Není samozřejmě možné říct, že pokud vidíme slovo “přeříznout”, půjdeme najít pilku a zatoužíme po krvi. Pokud ale vídáme obrazy násilí a slogany, které k násilí odkazují pravidelně, posiluje to jejich legitimitu. A to zejména v případě, že jsou umístěné na prominentních místech – na billboardech či vysílané v televizi.
Pokud se v mediálním sdělení vyskytují postavy nebo situace, ke kterým má divák blízko nebo je zažil, pravděpodobnost nápodoby násilného chování vzrůstá. (Bok, Mifflin, 1998) V jednom případě například pětiletý chlapec z Ohia zapálil maringotku, ve které žil s rodinou. Při požáru zemřela jeho mladší sestra. Film Postel v plamenech inspiroval jednoho muže, který svou ženy zapálil, jiný zase svou manželku surově zbil. (Renzetti, 2003)