Tato reklama
Nominoval/a: Petra Zelenáková
Nalezeno: Internet
Tato reklama byla nominována v 8. ročníku Sexistického prasátečka v roce 2016.
Vybíráme nejsexističtější
reklamu roku 2017
Nominoval/a: Petra Zelenáková
Nalezeno: Internet
Tato reklama byla nominována v 8. ročníku Sexistického prasátečka v roce 2016.
V reklamách vystupují především ženy štíhlé, vysoké, s plným dekoltem atp. a jejich vzhled je významně retušován. Ženy s jinými tělesnými proporcemi tak dostávají zprávu, že jsou divné — a snad by se za své tělo měly stydět. Přičemž i tyto ženy jsou v reklamách následně počítačově upraveny, takže v reklamách v naprosté většině případů nevidíme reálná těla. Reklama v nás pouze vzbuzuje dojem, že taková jsou.
Některé reklamy tento výsměch prezentují přímo: ironickými poznámkami anebo další stylizací žen, které se odlišují. Dosáhnout ideálu, který byl vytvořen v grafickém editoru, je nemožné, jeho všudypřítomnost však vzbuzuje pocity viny v těch, jimž se to nedaří (a to ani za pomoci prezentovaných produktů).
Ženy se se tak mohou cítit méněcenné a to u nich může vést k psychickým problémům jakou jsou deprese a poruchy příjmu potravy.